A bürökrácia buktatói

 2011.12.08. 20:02

Halihó Mindenki!

 

Hiányoztam?? Ez költői kérdés, nem kell válaszolni, tudom, hogy igen :) Igazából sok érdemi mondanivalóm most sincsen, az elmúlt 3 napból a mai volt olyan, hogy történt is valami. Hétfőn ugye megjártam a bevásárlóközpontot állások után, és miután mindenhonnan csak a honlapok felé tereltek, úgy gondoltam, hogy akkor igazán kár végigmásznom melók után az egész várost. A munkaügyiben úgyis kaptam egy masszív listát a munkaközvetítő irodákról, minden oldalra regisztráltam, és feltöltöttem az önéletrajzomat, ahol volt munka, ami érdekelt, arra jelentkeztem is. Eddig semmi válasz sehonnan. Kedden tehát azzal töltöttem a napomat, hogy égett a kezem alatt a billentyűzet, regisztrálással, és motivációs levél írogatással telt a nap. Ha akartam volna menni valahová, akkor sem sikerült volna, mert valamilyen oknál fogva beteg lettem. Már hétfő este éreztem, hogy fáj a hasam, először azt hittem, hogy talán azért, mert későn ebédeltem, de nem hiszem, hogy ez gond lehetett volna. A kaja hűtőben volt, meg is melegítettem mielőtt megettem, szóval ötletem sincs mitől lehetett, de egész kedden iszonyú hasfájásom, és hasmenésem is volt. Azóta sincs teljesen rendben minden, de már sokkal jobb. Kedden tehát nem mentem sehová, este filmet néztem, aztán meg aludni próbáltam, ami így, hogy egész nap rosszul voltam, viszonylag hamar és könnyen ment.

 

Szerdán elég nehezen keltem, és délutánig nem is volt erőm kimozdulni, mert az eső is szakadt, és annyira még nem voltam jól, hogy hosszabb útra vállalkozzak. Viszont, amikor megjött a posta nagy öröm ért, ugyanis megjött az N.I. (TB) számom, így mostantól már mindenhova meg tudom adni, és egyik munkáltató sem utasíthat el arra hivatkozva, hogy nincs meg a tényleges számom. Ez azért nagy könnyebbség és a várttal ellentétben hamarabb is megjött. Ez pont jól jött ugyanis pont ma mentem igényelni a munkanélkülit, így azért a lelkemnek is jobb volt. Innentől megnyílnak a lehetőségek, és a kiskapuk, én érzem, és elindulok egy jobb és szebb jövő felé :) ÁMEN. A nap további részében keresgéltem tovább az Interneten, azért mindennap találok 10-15 munkát, amire jelentkezni tudok. Nem biztos, hogy mindegyik menne elsőre töksimán, ha felvennének, de gyorsan tanulok, és szívesen ki is próbálnék valami újat. A legnagyobb hotelben az EUROPA-ban ugye említettem, hogy van takarítói állás. Oda beadtam és abban nagyon is bíznék, hogy sikerülhetne. Bár a jelentkezés nem volt egyszerű. Csak a honlapról letöltött jelentkezési lapokat fogadják el, amivel önmagában nem is lenne gond, de a dokumentum, amit letöltök nem szerkeszthető. Így hát jobb híján kinyomtattam, kézzel kitöltöttem az 5!! oldalas nyomtatványt, majd vissza scanneltem, és emailben csatolva küldtem el. Megtaláltam a módját, de majdnem beletört a bicskám nyele :)

Délután nagyjából össze bírtam szedni magam annyira, hogy elmenjek boltba, vettem olajat, sót, penne tésztát, meg édesítőszert a teámba. Főztem teát, és vettem paradicsomszószt is, amibe kevertem egy kis kukoricát, sonkát, és lilahagymát is, majd, amikor kifőtt a tészta belekevertem azt is. Plusz ettem mellé egy szelet karajt, ami még maradt. Nagyon fincsi volt és jól is laktam vele. Jo meg még később hozott fel nekem édességet, valami habcsók szerű sütikét, aminek valami krém volt a közepén, hát nem volt rossz, és rá egy órára hozott fel egy kis chips-et is. Mondom én, szobaszervíz. :) 

 

Az este további részét azzal töltöttük, hogy a másnapra kapott nyomtatványt próbáltuk meg kitölteni. Hát egy-két kérdésnél ő is pislogott, hogy most ide mit is kéne beírni. De több kevesebb sikerrel megoldottuk.

Több pontban kérdeznek rá a magánéletre, a lakhatásra, családi állapotra, anyagi helyzetre, korábbi munkákra, iskolázottságra, a legapróbb részletekig. Persze nekem szerencsémre sok kérdésre kellett NEM-mel válaszolnom, így a fél nyomtatványt tulajdonképpen át is ugorhattam. Emiatt azért éjszaka nem aludtam jól, izgultam az interjú miatt, ébren is azon gondolkodtam, hogy miket kérdezhetnek, és miket mondanék. Végülis semmi halálosra nem számítottam, de azért ideges voltam. Reggel ezért korán fel is bírtam kelni, bár kipihent éppen nem voltam, de legalább még át tudtam nézni, hogy minden papírom rendben van-e. Jo mondta, hogy ha bármi gáz van dobjak rá egy sms-t, megpróbál felhívni. 

Már odaérni sem volt egyszerű, mivel orkán erejű szél volt, és mellé meg szakadt is az eső, így mire a munkaügyibe értem szarrá áztam, és az ernyőm is eltört. Jól indultam :) Bent odamentem az információs pulthoz, mondtam, hogy miért jöttem a néni kipipálta a nevemet, és adott egy újabb nyomtatványt, hogy még azt töltsem ki mielőtt sorra kerülök. Tudtam, hogy lesz még valami kitöltenivaló, mert múlt héten nem tudtak minden nyomtatványt odaadni, és mondták is, hogy ma fél órával korábban jöjjek. Hát kellett is az a fél óra. Egy személyesebb jellegű nyomtatvány volt, ahol hosszan kellett arról írni, hogy milyen területeken keresek munkát, mely napokon érek rá, mi a minimum fizetés, amit kapni szeretnék. Írnom kellett a képességeimről, a végzettségeimről, arról, hogy miben vagyok jó. Kisregényt írtam. :) Aztán egy fiatal csajszi szólított, aki szerencsére nagyon tisztán beszélt, és nagyon aranyos is volt. Elkérte a papírjaimat, lefénymásolta az útlevelemet (oldalanként, miközben a 90%a üres), és végignézte a nyomtatványt. Pár dolgot kérdezett csak, hogy hol élek, hol a férjem, de mindenre tudtam meggyőző választ adni :) Után kaptam még 3 nyomtatványt, ezek szerencsére csak 5-10 oldalasak voltak :) Muhaha. Ezekben részletesen kellett írnom arról, hogy hol lakom, meddig tervezek itt maradni, miért jöttem az Egyesült Királyságba, milyen ingóságaim, megtakarításaim vannak más országokban, stb. Szerencsére sok minden itt sem kellett írnom, mert gyakorlatilag a férjem az egyetlen érték az életemben :) Utána át kellett ülnöm egy másik asztalhoz, ahol megcsinálták a Jobseeker's Agreement-emet, amivel hivatalosan is munkakeresővé nyilvánítottak. Kaptam egy kis füzetecskét, amelyben majd rendszeresen vezetnem kell majd, hogy mikor, milyen munkát kerestem, milyen eredménnyel, stb, egyfajta napló. Két hetente kell rendszeresen megjelenni a munkaügyiben, hogy hol tartok, találtam-e munkát. Felvezették a rendszerbe, hogy milyen területeken keresek, meg az adataimat is. Aztán innen visszaküldtek az infós pulthoz, hogy akkor végre beadhatom a nyomtatványokat. Átsétáltam, de még az egyiket nem tudtam befejezni, ezért leültem, hogy kitöltsem, de már ekkor kiabálták a nevemet, hogy Miss Hoffmann, Miss Hoffmann......hátköszi :) Odamentem, aztán végülis senki nem tudta megmondani, hogy mit is kéne csinálnom, meg valami nem is volt rendben, ezért visszaküldtek a legelső csajhoz. Nála meg éppen egy másik interjú folyt, úgyhogy 15 percet kellett várnom, hogy újra sorrakerüljek. Kiderült, hogy csak a csaj nem töltött ki valamit, amihez vissza kellett jönnöm. Átnézte a maradék 3 nyomtatványt is, és mondta, hogy minden okés, felküldi a kérvényemet, és kb 2-3 hét múlva lesz eredmény, hogy kapok-e, vagy sem. Hát remélem igen, és ha igen, akkor elméletileg visszamenőleg fizetnek.......bár azért nekem belül van egy ilyen pesszimista gyanúm, hogy nem fogok kapni, de ugye nem így kell hozzáállni.....kapok és kész. Holnap így lehet be tudok menni elintézni a lakhatási támogatást, mert ahhoz előbb kellett igényelnem a munkanélkülit. Bonyolult a rendszer itt is. 

Hazaértem, agyilag teljesen hulla voltam, megkajáltam, most Jóbarátokat nézek, és Jo-t várom, hogy beszámolhassak neki. Ő holnap reggel elmegy dolgozni, és onnan egyből megy Roberthez, és csak szombaton jön haza, szóval pénteken tök egyedül leszek. Mondjuk nem is baj, filmezek, meg főzök, meg lassan mosnom sem ártana, mert gyűlik a szennyes, és már 3 hete itt vagyok és még egyszer sem mostam. Persze annyit nem is koszolok, mintha otthon lennék, mert még nem dolgozom, meg egyébként se járok sok helyre, itthon meg melegítőben vagyok. De a mosószert, meg az öblítőt már beszereztem. 

Szóval velem most ennyi történik, remélem nemsokára már nem csak a semmiről írhatok, hanem arról számolhatok be, hogy végre munkát is kaptam. Addig meg keresgélek ezerrel.

 

Remélem veletek minden oké, Facebook-ra raktam fel képeket Jo lakásáról. Ide is raknék fel szívesen, de sajnos csak egyesével lehet, és előbb tömöríteni kell, szóval, aki tud facebook-on is nézelődni, az legyen olyan kedves és ott tegye meg, vagy kérjen meg valakit, hogy mutassa meg neki. :) 

Vigyázzatok Egymásra! 

Puszi! 

A bejegyzés trackback címe:

https://booatbelfast.blog.hu/api/trackback/id/tr233448986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása